2015. március 3., kedd

Ma tényleg elgurult a gyógyszerem...

"Kedves lakótársak!

Ma történt egy káresemény, amiben a lakásom homlokzata érintett.

Január közepén észre vettem, hogy törmelék van az erkélyem padlóján, és akkor láttam meg, hogy az erkélyem fölötti falrészről a homlokzati kőpor burkolat elvált.
3-5 cm szélességű lyuk tátongott ott, ami egyrészt riasztó látvány volt, másrészt balesetveszélyesnek is gondoltam.

Azonnal szóltam a közös képviselőnek, át is hívtam a lakásomba, bár ő nem szakember, de a házban felmerülő problémákról úgy gondolom neki kell első sorban, legelőször szólni.

Megmutattam neki az erkélyem fölött, a homlokzaton keletkezett repedést, és kértem, hogy mivel kötöttünk a lépcsőházra biztosítást, szóljon a biztosítónak.

Én is szóltam a saját biztosítómnál, ahol a lakásbiztosításom van, de mivel nincs helyi képviselő, neten elérhetőek a leggyorsabban, csatoltam fotókat a keletkezett résről.

A saját biztosítómtól kaptam egy levelet, hogy a kárszakértő megnézte a képeket, azok alapján a kár nem tartozik a lakásbiztosításomba, így részükről ez nem ügy.
A biztosító által küldött levelet bárkinek szívesen megmutatom.

A lépcsőházunk biztosítását vállaló biztosítótársaságtól viszont a mai napig nem jött sem levél, sem kárszakértő, és mint azt a mai napon  megtudtam, nem is jelentette be a panaszomat a közös képviselő.

Ma tudtam meg, hogy a szombati lakógyűlés egyik témája pont én voltam.

A fő probléma az volt, ahogy hallottam, hogy "...mióta ide költöztem, nem volt kimeszelve az erkélyem..."

Egyrészt öröm, hogy egyes lakók naprakészek mások magánügyeiben, másrészt felháborító!

A homlokzati kőpor vakolat átfestése SZERINTEM nem egy olyan feladat, ami a 2-3 évenkénti lakásfestéssel egyidejűleg elvégzendő feladat lenne.

A homlokzatnak van egy egyöntetű felülete, színe, amit néhány lakó ha úgy gondolja, hogy az ő erkélyén jobban mutatna pl. hupililán, átfestetheti, de nem kötelessége.
Nekem és ahogy figyelem, a 3 lépcsőház elég sok lakástulajdonosának tökéletesen megfelel az a homlokzati szín, amit a kivitelezők adtak neki.

A lakásomba bármikor bárkit szívesen fogadok.
Azt híresztelni rólam, hogy nem törődök a lakásommal, felháborító!
Nem putriban élek, gyakorlatilag minden évben csináltatok valamit a lakásomon.
Nyílászárókat cseréltettem, folyamatosan asztalosok, burkoló, festő dolgozik nálam, mikor mire van épp pénzem.
Ez minden lakó személyes ügye, hogy mit van módjában a lakásán szépíteni, jobbítani, de fontosnak tartottam megemlíteni, ha már az egész lépcsőház előtt ilyen támadás ért.

Mikor ki lett rakva az értesítő a lakógyűlésről, pont találkoztam a közös képviselővel és azonnal jeleztem, hogy szombaton nem leszek itthon, ha valami olyan téma van, ami érint, akkor szóljon.

Nem mondott sem akkor, sem azóta semmit.

Ma délelőtt nem voltam itthon, a tűzoltóságtól hívott az egyik tűzoltó, hogy szeretnének bejönni a lakásomba, mert leszakadt a homlokzat és kármentesíteni kellene.
Mondtam, hogy kb. fél óra múlva tudok haza érni, de azt felelte a kedves tűzoltó, hogy semmi baj, megoldják a tetőről, vagy emelődaruról.

Haza érve láttam, hogy a fél homlokzatot lebontották, gondolom azért ekkora részen, mert ezen a homlokzati szakaszon a kőpor burkolat mindenhol meg volt lazulva.
A bontás mértékét mindenki láthatja lentről is.

A közös képviselő emelt hangnemben letámadott, hogy ő megmondta, hogy meg kell csináltatnom!

Én azt feleltem, hogy jeleztem, a probléma kiderülésével egy napon, hogy mi történt.
Míg a biztosító kárszakértője nem látta, addig alapból nem lehet hozzá nyúlni, max. ha erre külön felhatalmazást ad, mert olyan mértékű veszélyforrás.

Nem a lakásomban keletkezett egy olyan probléma, amit NEKEM kell megoldani, hanem a homlokzati kőpor burkolat vált el.
Ez pont a nagy fagy - hirtelen melegedés - megint nagy fagy időszakában történt, nem vagyok gyakorló szakember, de a józan parasztit elővéve gondoltam, hogy ez nagy hőmérséklet ingadozás a ház szerkezetét rongálja, és az aszály / belvíz miatt az épületek mozognak, főleg egy ekkora monolit.

Szeretettel várok minden kedves lakót, nyugodtan fel lehet jönni hozzám, és meg lehet nézni az erkélyemet.
Most, hogy a tűzoltók megfeszegették, így is látszik, hol volt a baj.

A homlokzat sérülései külső behatások eredményei, az, hogy épp az én erkélyem fölött történt most, ez nekem a legkellemetlenebb, hisz az erkélyem romokban a bontás miatt.

Én időben jeleztem a problémát a közös képviselőnek, de nem lépett az ügyben, viszont a szakmai hozzáértés teljes hiányában simán rá mondta, hogy ezt nekem kell megcsináltatnom, és a lakótársak előtt is teljes mellszélességgel ezt a nézőpontot képviselte.

Hajlandó vagyok bármikor bármilyen kárszakértőt, vagy szakembert, lakót fogadni az otthonomban, de nem vagyok hajlandó eltűrni, hogy a távollétemben valótlanságokat állítsanak rólam.

Mivel a támadás lakógyűlésen ért, mindenki előtt, de a hátam mögött, így szeretném, ha az én álláspontomat is minden lakó ismerné, és erre ezt a formát tartottam a legegyszerűbbnek, gondolom senkinek nincs sem túl sok kedve, sem ideje folyton lakógyűlésekre járni, főleg ha nem égetően sürgős ügyről van szó.

Ez "csak" nekem fontos, mert alaptalan támadás ért.

Köszönöm, ha végig olvasott / végig olvastál!

Csordás Andrea"

A képek, amit a biztosító is látott:






...és ma, amikor haza értem, ez fogadott:









Hát így...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése