2014. február 26., szerda

Értetlenkedős

Ma lesikítottam Csongor fejét, mert este fél 8-kor jött egy szikra - valami megtanulandó eskü szövegről beszélt a hétvégén az egyik osztálytárs anyukája...

- Tudod már?
- Nem.
- Mikorra kell?
- Mára kellett.
- MICSODAAAAAAAAAAAAAA????

Könyv elő, megkerestük a szöveget.

Kész vagyok ettől a gyerektől!!!

Elolvasta egyszer.
Én fel sem fogtam, mit olvas. Tusom, bennem van a hiba, de teljességgel érdektelen és értelmezhetetlen szöveg - nekem.
Aztán elkezdte mondani.
Félig jutott, 1, azaz egy elolvasás után!
Pislogtam...

- Anya, elolvasod nekem egyszer?

Elolvastam.
Aztán elmondta.
Néhány helyen bele kellett egy-egy szóba javítani, de az újabb körben elmondta gyakorlatilag hibátlanul, az alábbi szöveget:

"Emberek! Kurucok! Katonáim!
Elérkezett tehát a napja, hogy hitet tegyek előttetek édes hazánk iránti forró szeretetemről.
Egyedül a képtelenül sanyargató német rontására és édes hazánk meg a szegény nép nyomorúságának megváltásáras ragadtam fegyvert.
Megesküdtem még májusban a zászlókra, amelyeket küldöttem néktek, hogy semminő bajban el nem hagyom a bennem bizakvókat.
Ezt az esküvést megismétlem most előtettek!
Immár örökké egybeforraszt bennünket a kettős kemény kapocs: az én esküvésem és a tiétek!
Igaz ügyünket most már el nem hagyhatjuk többé!
Most tehát, szerető híveim, tüstént állítsatok őrséget,hogy meg ne ismétlődhessék a dolhai szomorú futás. Aztán pedig: édes hazánk és a szegény nép szabadságáért ,előre!"

Szóval EZT, gyakorlatilag 2 felolvasás után...

Basszus, ez normális dolog????

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése