2014. április 22., kedd

A gasztrobloggerekről...

Sok gasztro blogot olvastam anno, sokakat rendszeresen követtem, aztán jött egy pont, ahol befejeztem ezeket.
Nem tudom miért, de valahogy "besokalltam".

Van egy ismerősöm, akinek a blogjában, vagy fb hírfalán találtam több utalást egy bizonyos ildi KOKKI-hoz, de valahogy soha nem izgatott ANNYIRA  a dolog, hogy bele is mélyedjek, mit csinál.
Kielégített az a pár fotó, amit Botondnál láttam a műveiről.

Ma teljesen véletlenül* bele akadtam egy képbe, naná, hogy Botondnál.
...és szóba elegyedtem "valakivel", akiről kiderült, hogy Ő az a bizonyos ildi KOKKI blogos Ildikó.
Ha már összekeveredtünk, csak ránéztem, és jajjj....

Torta, süti, CSOKI és bonbon csodákat csinál...
Sírós, hogy csak a látvány van meg, szuperek a fotói is, és nagyon nyálcsorgatós végig gurítani a blogját, fb profilját...

Bele is szerelmesedtem első ránézésre egy sütibe, amit ebédfőzés közben az üresjáratos fél órában gyors össze is dobtam, majd ebéd után kisütöttem.

NAGYON bejött, recept mentve, állandó szereplő lesz nálam.

Recept**

30 dkg liszt (Kakaós keksz esetén 1 ek. liszt helyett 1 ek. kakaópor.)
1 tk sütőpor
15 dkg vaj
7 dkg porcukor
1 csipet só
1 ek méz
1 tk vanília kivonat
1 egész tojás
3 ek szeletelt mandula (más magokkal is helyettesíthető, pl. fenyőmag, kesudió, dió, tökmag.)
4 dkg aszalt gyümölcs (most aszalt szilva és sárgabarack is került a sütimbe.)
1-2 ek liofilizált eper (...én ezt kihagytam)

A lisztet, sütőport, csipet sót a margarinnal elmorzsoljuk, hozzá tesszük a többi hozzávalót is, és gyors összedolgozzuk.
Kezünkkel kilapogatjuk, megszórjuk az aszalt gyümölcsökkel, magvakkal, feltekerjük, majd jól összedolgozzuk.
Téglatestet formázunk belőle, betekerjük folpackba, és fagyóba tesszük fél órára.
A sütőt 170 fokra előmelegítjük.
A kissé fagyos tésztát vékonyra (4-5 mm) szeleteljük, tepsibe tesszük és 10-12 perc alatt kisütjük.
Hagyjuk a tepsiben kihűlni, mert frissen törékeny.

Egyszerű, gyors, minimál anyagszükségletű, fincsi kis cuccocska, ajánlom bátran lustáknak, gyáváknak is! ;)

Fagyosan felszelve

Megsült...


Egészségetekre! :)


* ...tudjátok, mit gondolok a "véletlenekről"...

** Az EREDETI recept, blogbejegyzés ITT!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése