2014. november 20., csütörtök

Elmegyek orvosnak!

Történt, hogy vasárnap este egyik pillanatról a másikra belém ette magát a láz.
Minden előjel nélkül simán csak leterített.

Haldoklós, iszony éjszaka után egy szintén átlázaskodott hétfő jött, majd kedd reggelre megérkezett a tüszős mandulagyuszi is.

Mivel csak saját magammal csesztem volna ki, ha nem megyek be dolgozni, mert ha polip génekkel megvert szuperemberek lennénk, akkor sem lenne most úgy kész a munka bent, hogy az megnyugtató tudattal tölthetne el egy percre is, így muszáj volt bent lennem, és kínlódtam, nem kicsit.

Kedd este jött a sugallat:
Kínai csípős-savanyú leves!

Nem tudom, hIrtelen miért kívántam meg, de mivel véletlenek nincsenek, fafül gomba meg be van otthonra tárazva, így nem volt kérdés, megcsinálom-e.

Extra sok savanyú káposztával, extra sok káposzta lével besavanyítva, extra sok chili paprikával, nagyon forrón egy hatalmas adagot meg is ettem, azonnal.

Szerdán úgy ébredtem, hogy jéééé, nincs láz, a torkom még érzékeny, ha nyelek, de nem halok bele!

Estére még vagányabb voltam, ma meg, csütörtökön gyógyultnak nyilvánítom magam!

Nem kell orvos, nem kell antibigyó, kínai csípős-savanyú leves kell csak! ;)

...és ahogy én csinálom, mert többen kérdeztétek.

Általában wokban készítem el, az ad egy kis fémes mellékízt az egésznek, de EZT  a konkrét gyógylevest simán lábasban főztem.

Vékony csíkra szelek répát, hagymát, a beáztatott fafül gombát, rádobom egy kis olajra, had sisteregjenek össze.
Hozzá rakok egy marék savanyú káposztát, (B verzió - ha nincs otthon savanyú káposzta, opcionálisan választható a vékonyra felcsíkozott savanyú uborka is), felöntöm vízzel, a káposzta (B verzió: uborka) levével, a gomba áztatólevével, teszek bele chilit (B verzió: Erős Pistát), 1-2 erőleves kockát, szója szószt és magára hagyom egy kis ideig.

Ha összerottyant nem kell sokat főzni, úgy jó ha kicsit roppan benne minden.

Én most füstölt főtt tarját is vettem, és azt is csíkoztam bele.

Amikor úgy gondolom, már jó a roppanása a répának, egy kis tálban elkeverek 2-3 púpos evőkanálnyi étkezési keményítőt hideg vízzel, majd bele csorgatom a levesbe.
Rottyan még egyet és lehet szedni!

Gyógyuljatok ezzel Ti is, vagy csak egyétek, élvezetből!

És kaptok egy jóóóóó zenét is, mert az elmúlt hetekben rehabilitáltam magamban a kis hülye LEGO-s gyereket: EZ  a zene, a szöveg, ez így zseniális, ahogy van.
Fluor ide, vagy oda, ezt a formációt nem tudom megunni, és kész!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése