2012. július 31., kedd

Régóta érlelődik bennem ez a post...

...és mostmár muszáj kiírom magamból, mert addig úgysem hagy nyugodni, míg nem mondtam ki.

Mint már írtam, a FB nagy dilemma.
Többnyire ott tartom a kapcsolatot az ismerősökkel, szeretek "kukkolni " is, bele lesni azoknak az életébe, akik érdekelnek.

Viszont egy agyrém az az oldal.
Elkövettem anno azt a hibát, hogy mivel én egy udvarias kislány vagyok, ha megjelölt valaki, én ismertem, hát elfogadtam a jelölést. És így....
Ömlik a szenny...

De okos is vagyok, így javarészt letiltottam az üzenőfalamról azt, amire nem vagyok kíváncsi.
Kis tépelődés után töröltem azt, akire nem vagyok kíváncsi.
És még így is, naponta szembesülök vele, milyen beteg egy világban élünk.

Szeretném azt hinni, hogy tanulunk a múlt hibáiból, hogy előre mozdulunk, és fejlődünk.
Hogy jobbá, szebbé tesszük.

De nem.

Ez a bejegyzés megkapja előlegben is a 18-as karikát.
Lécci, ezt tartsátok szem előtt!

És most olyan dolgokat piszkálgatok, ami sokak szemét csípni fogja.
Sokan olvastok, ez egyrészt megtisztelő, másrészt óriási felelősség.
De néha muszáj komolykodni, és elmerülni olyasmiben, amiben egyébként nem szoktam.

Az egyik dolog a cigányozás, amiről ITT már írtam, ezt most nem kezdem előről.

De szervesen kapcsolódik a legújabb dologhoz, amitől frászban vagyok, félek, rettegek, mert....

Nem politizálok.
Kerülöm, ha társaságban politikára terelődik a szó, mert...
Mert senkinek nincs igaza.
Mert ideje lenne bevallani, legalább titokban, saját magunknak, hogy igen: mindenki hazudik, mindenki elsősorban a saját, és környezete (családja, baráti köre) boldogulását tartja szem előtt. Lopni fognak, csalni fognak, hazudni fognak. Mindíg, minden párt, minden kormány, és álszent az, aki erre határozott nemmel sikít fel. Vagy naiv? Nem is tudom, melyik a szerencsésebb.

Nem vagyok vallásos.
Alapvető gondjaim vannak a keresztény egyházzal, nem új keletű, hanem még ált. iskolában töri órákon kezdődött és idővel csak mélyült, határozottabb lett bennem az, hogy NEM!
A többi vallást sem ismerem, de őszintén? Nem is érdekel.
Ki miben találja meg önmagát, ha a hit az, ami segíti, ami előre mozdítja, hát legyen.
Tiszteletben tartom, elfogadom.
De kimaradok belőle, köszönöm.

Hónapok óta újra és újra fellángol az üzenőfali beszélgetésekben a gyűlölködés, uszítás.
Manapság divat a zsidókat szidni.
Nem tudom, mivel érdemelték ki ezt a mérhetetlen gyűlöletet, ami nagyon sok emberben lobog ellenük.
Nem vagyok jártas a zsidósággal kapcsolatos témában, pedig aki ismer az tudhatja rólam: a legjobb barátom egy zsidó férfi.

De nem téma közöttünk a vallása.
Persze, ha bejön a szombat, Shabbat Shalommal köszönt, és az épp aktuális ünnepeiket is mindíg tudom, mikor mit űlnek/ünnepelnek.

Soha nem próbált meg a zsidó hit felé terelni.
Nem szokott fröccsögve a palesztínokról utálkozni, de ha történik valami tragédia, lehet szóba kerül, de én is elmondom neki azt, ami bánt, amitől szomorú vagyok. Erről szól a barátság, hogy neki bármit elmondhatsz.

Soha nem uszított, soha nem próbált senki ellen hangolni.
Rám bízza, ha látok, hallok valamit, arról gondoljam azt, amit ÉN gondolok.

Ő csak egy férfi, aki mellesleg a zsidó vallást gyakorolja.

Kaptam egy bejegyzést az üzenőfalamra vasárnap, amin először ledöbbentem, aztán feldühített, majd elkeserített és félelemmel töltött el.

Nem akarom, hogy azt mondjátok, részrehajló vagyok, vagy csak a fele igazságot mondom el, itt van az a bizonyos post, KATT ide érte.

Megdöbbentett az, hogy KITŐL kaptam.
Egy általam szeretett és tisztelt személytől.
Aki az évek során megváltozott, épp úgy, ahogy biztos én is rengeteget változtam, de ezt soha nem gondoltam volna...
És nem véletlenül hozzám postolta, tudja, hogy van az a zsidó barátom, akit én nagyon-nagyon szeretek.
Azt nem tudom, honnan gondolja, hogy bármilyen formában is "zsidósítani akarnak", hogy napi szinten téma lenne az izraeli politika.
De úgy gondolta, megmutatja nekem a "másik oldalt".

Megnéztem.
Mit láttam?

Mérhetetlen gyűlöletet.
Tudom, rengeteg ember szerint a zsidó, a cigány, és a meleg nem ember, és EZ az, ami megijeszt.

Félek, rettegek attól, ami ezekben az emberekben szunnyad.
Nem tudom az okát, lehet egyszer jó lenne neki ülni, és átbeszélni, de attól félek, nem érteném meg.
Ez olyan, mint a politika: mindenki a saját igazát hajtja, meg sem hallja a másikat, és nem gondolkozik el azon, hogy talán lehet a másik véleményében is igazság.

Csak az a baj, ha gyűlik, gyűlik a feszültség, az indulat, akkor az egyszer ki fog robbanni.
És ezt a pontot ne érjük el soha!

Okos, értelmes, tanult emberek hogy mondhatják azt, hogy a zsidók mind takarodjanak, de ne is haza, mert ugye az nem az igazi hazájuk, ahol most élnek, hanem leginkább el a föld színéről...

Nem tanulunk a múlt hibáiból.
Így kezdődött, nem is olyan rég, és hány millió ártatlan áldozata lett egyetlen hasadt elméjű idióta agyament tervének???

Erre a postra válaszul azt kaptam, hogy ő a cionistákat utálja.
Nem, ez a post A ZSIDÓSÁGRÓL beszélt.
Az uszító cikkekben, hozzászólásokban, "FB plakátokon" egyöntetűen A ZSIDÓSÁGRÓL van szó.
Nem a szélsőségesekről, A ZSIDÓKRÓL.

És félek.
Azt a választ kaptam, hogy elismeri a holokausztot, és persze, azt nem szabadott volna.
De basszus! ÉPP ARRA FELE TARTUNK MOST!

Épp ezt csinálják, folyik az aknamunka, és szépen lassan sodródunk valami fele, amit soha nem lenne szabad elérnünk!

Ha valaki, a barátom higgadt maradt, vagyis...
Bántja, hogy igazságtalanul általánosítva egy egész népről mondanak ítéletet 1-1 alávaló ember miatt.
De  soha nem vágott vissza, és nem reagálta le, még akkor sem, ha közvetlenül neki volt címezve a dolog, épp úgy, mint ez a vasárnapi post.

Ő csak annyit kérdezett:"... ezek a gyűlölködve zsidózók vajon tudják hány elismert magyar  Nobel díjas, írótó, költő, sportoló, ... van, aki mellesleg zsidó?"

És az este neki estem.

A sportolókról szóló forrás ITT található:

Kenu:
Fábián László
Farkas Imre
Fried-Bánfalvi Klára
Pfeffer Anna

Vívás:
Bakonyi Péter
Elek Ilona
Erdős Sándor
Dr. Földes Dezsö
Dr. Fuchs Jenő
Tamás Gábor
Garay János
Dr. Oskar Gerde
Dr. Gombos Sándor
Kabos Endre
Petschauer Attila
Rejtő Ildikó
Werkner Lajos

Műkorcsolya:
Lily Kronberger
Rotter Emilia
Szollás László

Labdarúgás :
Bíró Gyula
Geller Sándor
Guttmann Béla
Mándi Gyula
Orbán Árpád

Torna:
Fóti Samu
Gellért Imre
Keleti Ágnes ,
Kertész Alice

Úszás:
Gyarmati Andrea
Hajós Alfréd
Munk József
Szabados László
Székely András
Székely Éva
Temes Judit
Zachar Imre

Asztalitenisz:
Barna Viktor (született: "Győző Braun")
Bellák László
Sipos Anna
Szabados Miklós

Tenisz:
Körmöczy Zsuzsa ,
Bodor Ödön
Csák Ibolya
Kóczán Mór

Vízilabda:
Robert Antal
Barta István
Bródy György
Kárpáti György
Mayer Mihály
Sárkány Miklós

Birkózás:
Kárpáti Károly ( "Kellner Károly")
Weisz Richárd

biztosok, menedzserek / edzők és a tulajdonosok:
Komjádi Béla
Rajki Béla

Aztán egy csomó író, költő, KATT ide!

No és persze a Nobel díjasok:
Bárány Róbert 1914. orvosi
Békésy György 1961. orvosi
Gábor Dénes 1971. fizikus
Harsányi János 1994. közgazdasági
Herskó Ferenc 2004. kémia
Hevesi György 1943. kémia
Kertész Imre 2002. irodalom
Oláh György 1994. kémia
Polányi János 1986. kémia
Elie Wiesel 1985. béke
Wigner Jenő 1963. fizika

Őket ugye nem akarjátok megtagadni? Pedig zsidók mind, egytől egyig...

És végül egy videó.
Előre elnézést mindenkitől, de ha már AZT a post indító képet megmutattam, ami szerintem is aljas, de nem mert zsidó, hanem egy ember bántalmaz egy gyengébbet, egy nőt, akkor ezt is megmutatom.

Ezt tényleg csak saját felelősségre.
Megviselt, nagyon, mert BORZALMAS!

Én nem akarok ilyen világban élni, nem is tudom elképzelni, hogyan lehet ÍGY élni.
Hogy már a lépni is alig tudó gyerek életének is a része, hogy eszünk, alszunk, játszóterezünk, és ha megszólal a sziréna, 15 mp-ed van, hogy fuss, mert ha nincs szerencséd, akkor egyszerűen szétszaggat egy gránát.

Sokan élnek így.
És tök mindegy, milyen a vallásod, a bőrszíned, NEM SZABAD hagyni, és törekedni kell elkerülni.

Nekem otthon ezt tanították.
Elfogadni.

Hozzánk járt az utca végi cigány bácsi húsvétkor locsolni, elő vette az ócska kis hegedűjét, és játszott nekünk, miközben sörrel, és sütivel kínálta anya.

Hogy voltak cigány osztálytársaim, akikkel épp olyan jó volt bújócskázni, meg kergetőzni, beszélgetni, játszani, mint a "magyar" osztálytársammal.

Én nem azt nézem elsősorban hogy zsidó, muszlim, néger, roma, meleg, mozgássérült, fogyatékkal élő,... vagy-e, hanem TÉGED nézlek.

Ha szar ember vagy, legyél bárki, utálni foglak.
Ha jó ember vagy, legyél bárki, szeretni foglak.

Tanítani kellene az elfogadást, vagy ha nem tanítják, legalább az uszítást meg kellene akadáályozni.

Én próbálkozom.

Nem cigányozok, mert sok roma jár az oviba, iskolába, miért ne játszhatna, tanulhatna együtt a 2 fiam velük, ha egyébként épp olyan, mint a "magyar"?

Ha a játszótéren ott egy kislány, aki agyvérzéssel született, aki nehezen beszél, furcsán mozog, furcsán kommunikál, és a fiam riadtan szalad hozzám, hogy:
"ANYA, BÁNTANI FOG? MIÉRT ILYEN IJESZTŐ ÉS FURCSA?"
És akkor elmagyarázom neki, hogy nem fogja bántani, nehéz neki a beszéd és mozgás, mert születésekor megsérült az agyában egy-egy fontos rész, de nem kell félni tőle, mert csak játszani akar veled, és nyugodtan add oda a labdádat...

Próbálom úgy nevelni, hogy ezek maradjanak meg benne, hogy okosan tudja majd azt a sok szennyet kezelni, amit a környezet úgyis rá ömleszt.
Ppróbálkozom, mint ahogy mindannyiunknak próbálkoznia kellene, hogy ne rontsuk el még jobban azt, ami már most is vacak.

Legyen jobb!

És végül a videó, nem felejtettem el.
Fájni fog.



Nincsenek megjegyzések: