2013. május 12., vasárnap

Földhöz ragadt idealista, avagy a "magyar" foci"

Ma Foma-1 hétvége volt, és naná, hogy 2 előtt bekapcsoltam a TV-t.

Aztán ahogy kiszurkoltam, örömködtem, ugráltam magam, bekapcsolva maradt, ott a M1-en.
Elkezdtem takarítani, és nem is foglalkoztam vele, hogy megy.
Egyszer csak arra kaptam fel a fejem, hogy basszus, egy meccs megy a TV-ben?!

Jaja, a DVSC TEVA játszott a Videoton ellen.

És amilyen mazochista perverz dög vagyok, pár percre ott ragadtam, mert totálisan elgondolkodtatott ez a mérkőzés.
Hallgattam a neveket.
Ez MAGYAR foci, nem?!
Akkor meg?!
Nem szégyelltem a nethez ülni, és megnézni a csapatokat.

Nem is tudom, hogy sírjunk-e vagy röhögjünk?!

DVSC TEVA 32-ből 10 idegenlégiós.

Videoton  24-ből 14 idegenlégiós.
És itt a szakmai stáb is viccesen mutat:  az ÖSSZES edző idegen.
Magyart csak az orvosok között találni.

És elagyaltam rajta, hogy BASSZUS, irdatlan mennyiségű KÖZPÉNZ megy a MAGYAR fociba!

De EZ mióta magyar foci????

Jó, mondhatjátok, elfogult vagyok.
Rühellem a focit.
A "magyart" is, ahol az a sok nagyképű balfék tinglitanglizik a pályán és a rendes focit is, ami külföldi, azt mondják "rendes" foci.

A foci számomra nem sport.
A sport az azt jelenti, hogy van A csapat és B csapat és ezek tisztességes mérkőzésen játszanak egymás ellen.
Győzzön a jobb!

A sport az, mikor 2 ellenfél kiáll egymás ellen küzdeni, és győzzön a jobb!
Mikor x ember VERSENYEZ egymással, hogy ki fut gyorsabban, ugrik-dob messzebbre, kinek az autója jobb, gyorsabb....

Nekem ez a sport.
Mikor kiállsz a másik ellen, és próbálod legyőzni, jobbnak, ügyesebbnek, gyorsabbnak lenni.

És mi a foci?
A legcifrább káromkodásokat fél füllel hallgatott meccsekből szedtem össze, vagy a híradóban hallottam, miközben a futballhuligánokról volt egy épp aktuális hír.
A fociban nem az a lényeg, hogy jobb és ügyesebb legyél, hogy megnyerd a mérkőzést.
Az a sikk, ha előtte, alatta, utána a porba mocskolod, szidod, anyázod a másikat, ha rommá vered az ellenfeled szurkolótáborát.
Nem a csapat veszti el a meccset, hanem az a sz*mét, g*ci, f***pó ellenfél elcsalta, a h*lye bíróval az élen.
Nem te voltál béna, a másik egy szarházi.

A foci nekem egyenlő az üvöltözéssel, szidalmakkal, szotyi köpködéssel, sörivással, verekedéssel, stadionrombolással, kocsiborogatással.

Mégis hihetetlen pénzeket pumpál bele mindegyik kormányunk.

Szétomlott, veszélyessé vált egy stadion, mert nem foglalkoztunk vele, nem renoválgattuk, és szétverték a B-Közép tagjai?
Semmi baj!
Építünk egy másikat! Hogy ez egy feldolgozhatatlan nagyságú összeg?
Kit érdekel?
De FOCIra megy!

Jaaaaa, hogy ebből jó pár iskolát, óvodát, vagy teszem azt kórházat lehetne építeni?
Minek az?
A lényeg, a "MAGYAR" foci!
Mert tudjátok, 60 éve volt egy aranycsapat, ahol fociszerető igazi sportemberek a világ tetejére küzdötték magukat.
Ezeknek az embereknek a nagyságáról a kismilliomodik bőrt is lehúzva, az árnyékben elevickélve ott idétlenkedik egy halom máshoz SEM értő férfiember, és "játszik".

Nnno, meg is érdemeljük, hogy egy új gyógyászati központ helyett egy újabb stadiont építünk, amit majd 1-200 ember jól szétver, felgyújt,...

...és eszembe jut ahogy fél órája Kimi és Alonso, a két ellenfél vigyorogva megveregetik egymás hátát a futam végén, összenevetnek, és boldogan, EGYÜTT felállnak a dobogóra, és integetnek a szurkolótáboruknak, akik nem azt skandálják, hogy f***sz*pó g*ci Alonso/Raikkönnen , hanem csak boldogan örülnek a saját versenyzőjüknek, egy bolyban, egymás mellett leülve a ferrarista, a mercedeszes, a lotuszos szurkolók, mind, vegyesen...

Na EZ sport.
Ebből érthető az a fura magyar szó jelentése, hogy sportszerű....

EZ sportszerű...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése