2013. augusztus 23., péntek

A királyról.... (bocsi, +16-os!)

Szigorúan saját felelősségre!
Nem leszek megint sokaknak szimpatikus, de ez mióta foglalkoztat engem túlságosan?!
Már régóta nem... :)

2 napja megy a hiszti, a vita, a gyűlölködő fröccsögés az fb üzenőfalamon, hogy az Alföldi rendezte István a király milyen egy ocsmány/zseniális, undorító/szuper, stb...

Én elbalfékeskedtem kedden az élő adást, az utolsó 15 percre sikerült becsatlakoznom, és miközben néztem, végig fura érzésem volt, hogy én ezt most végtelenül utálom, vagy marha jó?!

Olvastam mindenfélét azóta róla, és furcsa irányvonalak rajzolódtak ki.
Hangosan fújjjolják.
Hogy kik?!
v. bősz támogatói, imádói,...
Fura párhuzamot vonnak, hogy Alföldi Istvánban v.-t jeleníti meg, és őt figurázza ki.
Hogy gyalázza az egyházat, hogy megszentségteleníti a magyarság eme fontos eseményét...

No, ma este végre neki tudtam ülni, és megnéztem az egészet.

Igen, pár dologban igazuk van a gyűlölködőknek.

Szeretem Alföldit, anno imádtam "abban a bizonyos" reggeli műsorban, mert szókimondó, élénken érdeklődő, veséig belematató-kérdező, más, új, friss, nem szívbajos, imádni valóan pofátlan-ha kell, de tisztelettudó és adó, ha olyannal áll szemben aki..., meg nem is tudom...
Nagyon csíptem, és hiányzott, mikor eltűnt "onnan".

Egy dolgot nem fogok neki megbocsájtani, de ez végtelenül szubjektív dolog.
Stohlt.
Ő örökre a nemszeretem kategóriába került pár éve nálam, mert nagyképű-arrogáns-ellenszenves stílusban nyomta végig a perét, de főleg az előtte lévő időszakot, de ez csak az én véleményem.
Alföldi őt látta jónak, szíve joga volt őt választani.

És igen, abban is igazuk van a fújjolóknak, hogy az énekhangokkal komoly gondok voltak.

De tényleg komoly gondok voltak?!

Olyan szimbólumrendszer volt ebben a darabban, hogy nem vagyok benne biztos: nem DIREKT lett-e kicsit hamiskás, tökéletlen ez az egész?! Mert voltak olyan kis mellékszereplők, akik annyira nem számítottak, akár profi énekest is beállíthattak volna arra a pár sornyi énekre, de nem. Inkább maradtak a tökéletlenségnél....

IMÁDTAM, mikor a táltos, Novák Peti hirtelen sodort egy cigit fent és nagy látványosan elszívta.
Azt a dölyfös gőgöt... ;)




Hát igen, a szimbólumok. És igen, ez egy nagyon éles kis fricska AZOKNAK...
De mint tudjuk, én szeretem az iróniát, meg egyébként is: egy elfajzott emberpalánta vagyok.
És ez abból is meglátszik, hogy a másik fő fúj-fúj érv számomra egyáltalán nem okozott szívfájdalmat, megütközést, tiltakozást.

A papság, mint náci tömeggyilkos népség.

Basszus: HÁT NEM AZOK VOLTAK?!

Igen, sok problémám van az egyházzal, és a hithez való viszonyom azért olyan, amilyen, mert bennem kicsi gyerekkoromban mély nyomott hagyott az, amit az iskolában tanultunk.

Engem mérhetetlenül taszított, megriasztott és ellenszenvvel töltött el a keresztény egyházzal szemben, amit 2 ezer éve elkezdtek.
Ez erőszakkal térítést, aki nem hisz az ŐK istenükben az pusztuljon, a kínzások, a fejetlen öldöklések, népek kiirtása, a vagyon elkobzások, az álszentségük, hogy bár mértékletes visszafogottságra kényszerítettek mindenkit, de ők dőzsöltek, mentek az orgiáik, a gyerekek-nők megerőszakolása,... Vessetek meg, utáljatok, kövezzetek meg, nekem EZEKET jelenti az egyház.

Tiszteletben tartom mindenki hitét.
Elfogadom, hogy ki ebben, ki abban az istenben hisz.
De a keresztény egyház, az egyház, mint intézmény, köszönöm, nekem nem kell!

És Alföldi hozta a formáját, volt olyan pimasz, merész, hogy igaz elég rendesen túljátszva, de lényegében pont ezt jelenítette meg.
Gépfegyveres tömeggyílkosoknak ábrázolta őket? Hát nem azok voltak - gépfegyver nélkül?!

Nem volt ezzel a darabbal semmi baj (de, Buci...)

És nem utolsósorban: Szörényiék kifejezett kérése volt, hogy Alföldi rendezze a jubileumi előadást.
Tudták, hogy ő aztán nem áll be a sorba, és hajmeresztő ötletei vannak...
Megkapták, megkaptuk.

Én mindenesetre határozottan NEM fújjolok...

Aki szeretné, ITT megnézheti a teljes előadást! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése