2013. július 17., szerda

Szilvás pite

Volt egy csomó túlérett szilva a hűtőmben, amivel gyorsan kellett kezdenem valamit.

Egy tök egyszerű, gyors recept, de az egyik legtutiságosabb íz, amit csak kívánhattam most.

Hozzávalók:
20 dkg liszt
20 dkg margarin
2 dkg vaníliás cukor
5 tojás
fél dl rum
szilva,
ízlés szerint porcukor és fahéj a tetejére

Elkészítés:
A margarint és a porcukrot habosra keverjük, hozzáadjuk a tojássárgáját.
A tojásfehérjét kemény habbá keverjük, óvatosan hozzáadjuk az eddig kész tésztához, finoman elkeverjük, majd beletesszük a lisztet és a fél deciliter rumot.
Margarinnal kikent, lisztezett közepes méretű tepsibe öntjük, a tetejére tesszük a félbevágott, kimagozott szilvát, majd előmelegített, 180 fokos sütőbe tesszük és 30-35 percig sütjük.

Volt egy kicsi baleset, de hisz nem is én lennék, ha minden simán menne.

Az, hogy nincs itthon rum, bocsájtsátok meg, nem vagyok egy nagy piás, rumot meg talán még soha nem ittam, max. valami koktélban.

De talpraesett háziasszony nem esik kétségbe: elő egy bébiételes üveg (bocsi Hugi, tényleg nem EZÉRT kértem őket!), és leslattyogtam a szembe étterembe.
Minden felszolgálót nagyon jól ismerek, így nem volt gáz kérni egy deci rumot, hozott üvegbe... :P
De mindenesetre marha jót vigyorogtunk a pultos hölggyel, és kérte ő is a receptet...

A nagyobb baj az az volt, hogy a hűtőben lévő 7 tojásból 3 záp volt, és ezek után a többihez már semmi bizalmam nem volt, úgyhogy kuka az egész, és volt egy gyors köröm a boltba (még jó, hogy egy tök egyszerű recept, amihez MINDEN VAN ITTHON!)

Nagyon fincsa lett, Zalánnal forrón ettük, fahéjas porcukorral megszórva, Csongor szórás nélkül, hidegen.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése