2011. április 15., péntek

Elég, asszem...

Anamnézis:
Kb. szeptemberben elkezdtem köhögni, a hangom totál rekedt lett és mivel jól fejlett betegségtudatom van, megrögzött orvoshoz járó és gyógyszer párti vagyok, sikerült is rábeszélnem magam úgy bő 5 hónap folyamatos köhögés és bödön hang után, hogy elmenjek orvoshoz.

A Fül-, Orr-, Gégész 3 randi után addig jutott, hogy beszedetett velem 2 adag bika erős antibigyót, valami allergiára ható szopogatós tabit is adott, vérvétel, garatkenet, meg nyaki UH, és még a tüdőgyógyászhoz is beutalt, szóval alaposan körbe járta a dolgot.
Minden leletem negatív lett.
Végül közölte, hogy a belső állapotom alapján semmi nem indokolja, hogy ennyire szar hangom legyen, nem tud értem többet tenni és átad a tüdőgyógyász kolléga szakértelmének.
Korrekt, egyenes válasz, már amennyire ez válasz lehet arra, mi a bajom.

A tüdőgyógyász a legjobb móka eddigi orvososdi pályafutásom alatt, mert átlag 6 óra ücsörgést jelent a rendelő folyosóján, mindenféla beteg, TBC gyanús lekoszhadt egyedek között.

A tüdőgyógyásznak is azzal kezdtem, ahogy a gégésznek is, hogy a munkahelyemen tömény textilpor és papírpor terhelésnek vagyok kitéve.
Megvizsgált korrektül, volt tüdő RTG, minden alkalommal légzésfunkció vizsgálat, tényleg tök komolynak nézett ki a dolog, még egy allergia tesztet is csináltak.

A tüdőm tök tiszta és egészséges.
Nem vagyok allergiás semmire (azaz a normál / szokványos mindenféle fű-fa-akármi teszt szerint).
Tök jókat fújok.

Kaptam 2 féle asztma pipát, még szopogatós tabit, meg köptetőt.

1 hónapja várakozó álláspont, nézzük, mit javul.

Hétfőn elkezdtem veszettül köhögni, ma reggel úgy ébredtem, hogy szétszakad a torkom, be van durranva a mandulám és úgy köhögök mint egy töketlen szamár.
Az egészre még hab is került: ha köhögök, egy pontban szúr az oldalam, a bordáimnál, hogy majd bekaka, plusz szorít a mellkasom és a hátam.

Ma randim volt a tüdőgyógyásszal, 1 hónapos kontroll.

Mikor beléptem és köszöntem egyből megállapította, hogy a hangom továbbra is borzalmas.
Kérdezte mit alakultam, elmondtam, hogy szarul vagyok, fáj a torkom, ugatva köhögök, szorít a mellkasom, szúr a hátam, és ha bemegyek dolgozni, 2-3 óra múlva már folyamatosan csak krákogok, meg köhögök.

Kérdezte, hogy a gégésszel mire jutottam?
Mondtam, hogy mossa kezeit, nincs tippje mi lehet a bajom, mert orvosilag nem indokolt, hogy bajom legyen.
Erre közölte ő is, anélkül, hogy :
a.) meghallgatta volna a tüdőmet
b.) megnézett volna RTG-nel, hogy mi a f@szért szúr és szorít
c.) megtapogatott, kopogtatott volna
d.) bele nézett volna a torkomba, hogy:

1.) ha textilpor allergia - bár kötve hiszem - akkor egy megoldás van, keressen új munkát, de ez úgysem megy, ugye?! (hahahaha)
2.) Nem akarom elbagatelizálni a problémáját Andrea, de szerintem ez pszichés eredetű, mert semelyik vizsgálatai eredménye nem támasztja alá, hogy baja lenne, minden lelete, eredménye jó.

Mondta mindezt úgy, hogy 2 mondatot nem tudott végig mondani úgy, hogy ne szakítottam volna félbe rohamszerű fulladásos köhögéssel, vagy krákogással, miközben próbáltam nem besz@rni, úgy hasogatott a hátam.

Th.: Fostert dobjam ki, szükség esetnén 1-6 szipka Ventolin, 1 hétig Phantenol szopogatótabletta, és randi 1 hónap múlva.

Namármost!
Mi a szöszért mennék vissza 6 órát ott ücsörögni, miközben lényegében a szemembe mondta, hogy frászt sem hisz nekem, és csak megjátszom magam, menjek dilidokihoz, mert csak beképzelem magamnak, hogy kínoz, fojtogat, szétszaggat és igazából nem is kell köhögnöm, csak megjátszom magam.

Ezek után kúrva jó lenne nem tüdőrákban meghalni, mert nem szép dolog a káröröm, és amúgy is tök ciki lenne a pokolból visszaröhögni rá, hogy na látod vazze, csak nem tréfáltam én ezzel a tüdő izével!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése