2012. november 30., péntek

Bár csak holnap lesz...

... december 1., amit tudtátok, hogy az AIDS világnapja?!

Mostanában nagyon nagy csend van erről a napról/betegségről, pedig anno, mikor én gyerek voltam, minden fórumon nagy fontosságot tulajdonítottak az ismeretterjesztésnek.
Nem tudom az iskolákban manapság téma-e, nekem az volt.
Anyukámtól kaptam egy AIDS-ről szóló könyvet is, napi szinten sulykolták belénk milyen veszélyes, mi az, amitől óvakodnunk kell, hogy előzhető meg, ...

Manapság szinte sehol nem hallani felvilágosító előadásokat, nem látok kampányfilmet, olyan, mintha elfelejtettük volna.

Pedig jelen van.

Veszélyes dolog a felejtés. Főleg egy olyan dologról, ami pedig az egészségedet, az életedet teszi hintába.

És napi aktualitása is van a témának, nem tudom hogy van ez, de ha foglalkoztat egy problémakör, akkor hirtelen lesz valami történés is:

Tegnap a Tildy utcán bicajoztam, a suliból jött ki egy csomó iskolás gyerek, és arra lettem figyelmes, hogy kiabálnak: "...itt egy injekcióstű! Vedd fel, majd jó lesz valamire!"

Igen, a főutcán, a felső tagozatos iskola előtt a parkolóban!
Használt, felbontott csomagolású de a zacsijába visszatett fecskendők voltak a földön szétszórva.
A gyerekek meg mintha cukorka lenne, úgy kapkodták fel a földről, nagy vihogva.

Én meg "eljátszottam" a tipikus hülye-felnőttet (a gyerekek szemszögéből), leszálltam a bicajról, és rájuk szóltam, hogy azonnal dobják a kukába azokat a vackokat! Megkérdeztem őket, tudják-e milyen veszélyes lehet egy használ fecskendő? Hogy milyen betegségeket kaphatnak el?
A gyerekek meg csak vihogtak, meg a vállukat vonogatták, pofákat vágtak, és marhára nem érdekelte őket, hogy az az idióta nő mi a francért zaklatja őket az utcán, mikor milyen tuti kis szórakozást találtak maguknak.

Annyit értem el, hogy 2 kislány a kukába dobta, a fiúk elmentek, a maradék zacskókat meg felszedtem a földről, és kidobtam.

Derek barátom már jó ideje postolt róla, hogy fontos lenne újra és újra felhívni erre a betegségre a figyelmet, és nem is gondoltam, hogy ez tényleg ennyire nincs a mai gyerekeknél a köztudatban.

Tudom, a szülői felelősség, otthon mondjuk el a gyerekeknek, milyen veszélyek fenyegethetik, mit hogyan csináljanak, de ez egy olyan téma szerintem, ami mellett nem mehet el csak úgy a közmédia sem.

Tehát legyen róla szó!
Figyeljünk, tanuljunk, tanítsunk!
Annyi sok kikerülhetetlen betegség, kórság talál meg manapság bennünket, ami ellet tudunk tenni, hát tegyünk ellene!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése