2013. április 13., szombat

"Érdekes" orvosok - de igenis: SZOPTASSUNK!

Hugiéknál november óta szinte folyamatosan beteg a 3 gyerekből minimum egy, és ez ugye elég stresszes egy dolog.
No meg ha minden okés is lenne, azért egy 1 éves ikerpár, meg egy 5 éves, alapjáraton eléggé kimerítő egy összeállítás.

Mostanra adta be a kulcsot a Hugim, már ő is beteg.
Takonykór, láz, fáradtság, szédülés.

Orvosi diagnózis: kimerültség.
Naná, gondolom ezen senki nem csodálkozik.

Terápia: hagyja abba a szoptatást!

TESSÉK????

Sokszor akartam már ilyesmiről írni, de mindig vissza fogom magam, mert mindenki döntse el saját maga mit akar, mi jó neki, ha nem kér segítséget, ha nem fogad el segítséget, ha nem olvas, nem hall, nem lát, akkor nem nyomom a képébe, hogy lehet ezt másképp is.
De ez most megint felcseszett, és most ki akar jönni:

Orvostól ilyet hallani?
Basszus, sokszor sokféleképp hallottam már idiótaságot a szoptatásról, de ha orvos mond valami balfaszságot, az többszörösen kiveri a biztit nálam.

Aztán mindíg beugrik, hogy de hülye vagyok!
Hisz ez kőkemény ÜZLET!

Persze, van néhány olyan extrém kivétel, amikor valaki nem tud szoptatni. de a nagy többség igen.
Miért engedik akkor a szülészetről haza a frissen szült anyát egy tápszer recepttel?
Miért nem tanítják inkább meg neki a 3-4-5 nap alatt, míg bent van, hogy HOGYAN szoptasson?
Miért nem bátorítják, ösztönzik, segítik?

Mert pénzről van szó. Sok-sok-SOK pénzről.
A tápszergyártók iszonyú pénzeket kaszálnak a sok félős, bizonytalan, kimerült, tájékozatlan,.... anyáktól.

"Csak a biztonság kedvéért írok fel egy tápszer receptet, hogy biztonságban érezd magad, ha esetleg "nem lenne tejed" akkor se haljon éhen a babád!"

Viszont ez a legveszélyesebb móka.
Van a polcon egy doboz tápszer.
"Kimerültem, elfáradtam, a babám sír, nem tudom mi a baja, biztos éhes, tuti éhen fog halni, keverek neki egy kis tápot..." - és már be is indult az ördögi kör.

A cumisüvegből könnyű kiszívni.
A mellből munkásabb.
cumisüveg-szoptatás --> 1:0

Kereslet-kínálat: pótolom táppal, tehát kevesebbet szív ki, így a szervezet nyom egy féket, mert "nem kell annyi"
cumisüveg-szoptatás --> 2:0

Cumisüvegből sokkal több grammot szív, és sokkal tovább alszik, lehet "nem is jó a tejem"?
Még bizonytalanabb lesz az anya, a stressz ugye tejapasztó, tehát még inkább problémái lesznek.
cumisüveg-szoptatás --> 3:0

Folytassam???

És tudom, vannak nehézségek.
Van, hogy fáj, hogy nehéz, hogy fáradt vagy, és őrjítő, hogy akár minden órában kelned kell.
Tudom, átéltem.
De fontosnak tartottam.
És amikor baj volt, amikor nem ment, amikor fájt, és megakadt, akkor olvastam, kerestem, telefonáltam, és szoptatási tanácsadóval beszéltem, és küszködtem, és újra, töretlen lendülettel folytattam.

Ha valaki készül az anyaságra, ha fontos neki, hogy babája legyen, és a baba egészséges legyen, akkor legyen fontos az is, hogy a legjobbat adja meg neki.
És nem, nem a 86-os méretű Adidas melegítőre gondolok, meg a 18-as Nike cipőre.
Meg nem is a félmillás luxus babakocsira.
Az anyatejre.
EZ a legnagyobb luxus, amit megadhatunk nekik.

TUDOM, egy 1 évest nem feltétlenül fontos szoptatni.
Nagyon sok mindent ehet, ami "normális" étel.
De nem is a testének, a lelkének van rá szüksége. Fosszuk meg tőle csak ezért, mert MÁR 1 éves, és akár mást is ehet?!

Nem értem, hogy most, ebben az agyonszennyezett, betegségektől megnyomorodott világban miért kell nem természetes dolgokat erőnek erejével rákényszeríteni az emberekre?

Nekem anno a világ legegyszerűbb dolga volt, hogy a 4-5 hónapos fiammal a nyakamba vegyem a fél országot, és elmenjünk minden fele, kirándulgatni.

Kellett egy csomó ruha, meg pelenka, igen, de ezen kívül SEMMI!
Mentünk, hegyet másztunk. Nyafizni kezdett a kicsi, megálltam, leültem, megszoptattam, mentünk tovább.
Bárhova elindultunk, nem voltunk időhöz kötve, hogy jajjjj 3 óra múlva vizet kell forralni,melegíteni, tápot kell keverni, mert éhes lesz!
Mindegy volt, hogy erdő közepe, orvosi rendelő, Balaton part, vásári zsongás,... mindenhol lehet találni egy zugot, ahol félre fordulsz, hátat fordítasz, és már szoptathatsz is.

Csodálkozunk, hogy annyi az allergiás? A mindenféle beteg?
Nem kapják meg az első hónapokban SEM a legtöbben azt a kis immunerősítést, amit az anyatej biztosít.
Aztán megfejeljük olyan dolgokkal, hogy "...jajjj, de cuki a kicsi, mikor 4-5-6 hónaposan nyomja a túrórudit, meg a joghurtot szétmázgálja magán..."

Ja, édes, valakinek biztos.
Csak hát a TEJ, amit ezzel bevisz...
Meg a többi "tiltott" dolog, amire sokan csak legyintenek, mert már miért ne kaphatna tojást fél évesen? Te is tejbegrízen nőttél fel! - és etetik a csöppeket vele, mert ...  CSAK!

Ha egy bomba nő hatalmas dekoltázsa szexi, és postolni való, ha a nyálát csorgatja érte a férfinép zöme,  akkor gondolkozzunk már el azon, hogy MIÉRT is van ez a gyönyörű testrész a nőkön.
Ne legyen egy szoptató anya látvány fúúúúj, meg megdöbbenést kiváltó, mert erre találta ki az univerzum ezt a részünket, tehát "használjuk" rendeltetésszerűen, amikor abban az élethelyzetben vagyunk!

Én mosolygok, ha szoptató anyát látok, és nem kinevetem, hanem örülök.
Legyen ez a természetes, kedves Anyukák, Apukák, Nagymamák, Doktor nénik-bácsik, szomszédok, barátok-barátnők....

.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése